Translate to your language

Monday, October 22, 2007

Doa Siti Zulaika


Tuhanku…..
Seandainya telah kau takdirkan
dia milikku…..tercipta buatku
dekatkanlah hatinya dengan hatiku
tetapkan kemesraan kami
agar kebahagiaan ini kekal abadi
dan Tuhanku……..
Seiringkanlah kami mengharungi hidup luas ini
ketepian yang sejahtera
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku,bawalah dia jauh dari pandanganku
luput dari ingatanku ,dan peliharalah aku dari kecewa
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
berilah aku kekuatan
Melontar bayangannya ke dada langit
hilang bersama senja nan merah dan gelap pekat awan
agar aku bisa bahagia walaupun tanpa dirinya
Dan Tuhanku yang tercipta biarkanlah yang hilang
Tumbuhkanlah kembali yang patah, Meskipun tidak sama dengan dirinya
biar sekuat mana aku menyintainya, aku pohon agar...
Tuhanku melenyapkan perasaan ini..
sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku
kupohon agar takdir memperkuatkan kasihku padanya
selagi tidak melebihi kasih pada-Mu….
Amin…

2 comments:

Anonymous said...

Peliharalah Ya Allah ,
Nak berubah memang bukan mudah

Allah akan terus menguji keikhlasanmu
Dan pada masa itu - kau punya dua pilihan

Take it, or leave it

Anonymous said...

Peliharalah Ya Allah ,
Nak berubah memang bukan mudah
Allah akan terus menguji keikhlasanmu
Dan pada masa itu - kau punya dua pilihan
Take it, or leave it