Translate to your language

Saturday, September 23, 2023

Amalan Simpan Sepuluh Ringgit Sehari






GAJI DAH MASUK? 
Apa Nak Buat? 

Kalau anda semua nak tahu, pelaburan emas ni sebenarnya tidak memerlukan modal yang besar & apa yang paling best, anda boleh  mulakan dengan modal yang rendah dahulu. Di QM, anda sudah boleh beli emas dengan modal serendah Sepuluh Ringgit (RM 10), Serendah nilai itu anda  sudah pun boleh mula menyimpan emas! Wow!!! 




.
GSA -WANG UNTUK DI  SIMPAN DALAM BENTUK EMAS
Duit simpanan anda ditukarkan dalam bentuk emas dan dapat dilindungi dari inflasi.

Tujuan : Simpanan jangka masa panjang 
๐Ÿ‘‰๐ŸปSimpan di Gold Storage Account (GSA)
Anda simpan 1g (RM270) hari ini tak selamanya akan bernilai RM 270.Mungkin satu hari nanti akan bernilai RM500 atau RM 1000 bila harga emas naik kelak

๐’๐€๐๐ƒ๐€๐‘๐Š๐€๐ ๐‘๐Œ ๐Š๐„๐๐€๐ƒ๐€ ๐„๐Œ๐€๐’
- Anda ada tabung simpanan khas untuk cash note RM5/RM10/RM20?
- Pernah terfikir tak untuk anda tukarkan duit simpanan RM5, RM10 & RM20 kepada simpanan emas setiap bulan?

- Daripada anda menyimpan macam tu je, lebih baik anda tukarkan duit simpanan (cash) dalam tabung tersebut kepada simpanan emas & gandakan simpanan tersebut 
- Ini kerana, nilai emas susah untuk jatuh & ia juga kalis inflasi!

Menurut pakar kewangan Simpanan duit di bank tak sesuai untuk jangka panjang. Ia hanya sesuai untuk simpanan jangka pendek, dan atas nasihat mereka yang arif, simpanan kecemasan berjumlah 6 bulan gaji sahaja.Untuk jangka panjang, jangan simpan duit yang banyak di bank. 



Orang kaya-kaya di dunia tak simpan kekayaan mereka dalam bentuk duit yang banyak di bank. Sebaliknya mereka menyimpan kekayaan mereka dalam bentuk harta yang boleh bertahan nilainya dalam jangka panjang, macam emas, perak, hartanah, tanah atau bisnes yang berkembang.

Kalau bajet besar, simpanlah dalam bentuk hartanah yang boleh disewakan, atau tanah yang boleh diusahakan.



Tapi kalau bajet kecil, simpanlah dalam bentuk emas (dan perak). 
Kita boleh simpan sedikit-sedikit, sekecil 1gram1bulan. 

Dengan RM 10 kita dapat beli apa ye??
Kita tak perlu kaya dulu untuk beli emas 999 untuk simpanan masa hadapan.
kita tak perlu banyak duit untuk kaya. Tahu tak "TIME IS MORE POWERFUL THAN MONEY"
Beli dan simpanlah aset emas sekarang. Lagi awal lagi bagus.
Mudah je nak beli emas digital di Quantum Metal  .Jum ( DAFTAR ACCOUNT PERCUMA)

                                                                        


                                                                                 

1️⃣ SIMPAN? ➡️ GSA  Tempat Untuk Meyimpan Emas.Menabung

✅ GSA umpama tabung Emas kita
✅ Beli Emas 999 serendah RM 10
✅ SPREAD  7% dari LME
✅ Jual beli melalui online
✅Emas di simpan di Brinks Singapore
✅ Di Insuranskan 100% oleh LLyods of  London
✅ Boleh redeem emas fizikal





Setelah anda mendaftar ikut link di atas ,ikut arahan .
Bagaimana Mula Buka Akaun  QM. 






Video di bawah menunjukkan  cara untuk anda  mula membuat simpanan wang anda. Sangat mudah semuanya secara online.Anda mengendalikan urusan anda.Menyimpan .Klik QM SELL .Bererti QM jual dan kita nak beli.



Info ini sangat membantu kerana  kita boleh mula simpan serendah RM10 melalui #GoldSavingAccount di #QuantumMetal.  @ GSA . Mulakan hari ini. Moga Kebaikan meyebelahi  anda dan keluarga,

Kalau dari pengalaman saya, duit yang dibiarkan dalam akaun, memang tak dapat bertahan lama.Ada-ada sahaja nak dibelanjakan.Tak kisah.Simpan kat ASB atau akaun bank biasa. Kalau akaun bank ni, lagi lah, tak tahan lama.Kalau berterusan begini.Sudah tentu kekayaan kita makin berkurangan. Simpan, habis, simpan, habis. Simpan lagi,habis lagi.

Berbeza kalau simpan dalam bentuk emas.Ia susah bocor.Sebab kita terpaksa ambil tempoh bertenang (kena jual atau pajak dulu) sebelum berbelanja.Jadi, kita tak akan sesekali jual emas untuk tujuan yang tak berapa penting.Pendek kata, emas tu tak akan dijual kalau setakat nak tukar langsir baru atau nak tukar sport rim. 



๐๐”๐€๐“ ๐’๐ˆ๐Œ๐๐€๐๐€๐ ๐‘๐Œ๐Ÿ๐ŸŽ ๐’๐„๐“๐ˆ๐€๐ ๐‡๐€๐‘๐ˆ

Kita buka acc ๐—š๐—ผ๐—น๐—ฑ ๐—ฆ๐—ฎ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€ ๐—”๐—ฐ๐—ฐ๐—ผ๐˜‚๐—ป๐˜ (๐—š๐—ฆ๐—”), beli emas ikut kemampuan, boleh mula serendah Rm10.Tiap2 kali kita ada duit, kita boleh top up. Mcm account bank juga. Dengan bank, duit bertambah, tetapi simpanan  dengan QM lama2 gram kita akan bertambah.

- Tips ni sangat berkesan kerana sedar atau tidak sebenarnya bila sudah cukup 30 hari, anda sebenarnya berjaya memiliki emas (GSA) seberat lebih kurang 1 gram (bergantung pada harga emas semasa)Inilah cara termudah dan termurah untuk simpan emas di Malaysia.sikit -sikit lama2 jadi bukit


KLIK DI SINI UNTUK MULA MEYIMPAN
CARA NAK START BELI  DAFTAR PERCUMA ,Klik ( BUKA  AKAUN QM)



                                       



 SIMPAN DUIT
 simpanan anda ditukarkan dalam bentuk emas dan dapat dilindungi dari inflasi. 
 Tujuan : Simpanan jangka masa panjang 
 ๐Ÿ‘‰๐ŸปSimpan di Gold Storage Account (GSA) 



Fokus berapa banyak emas yang boleh disimpan semasa saya bekerja @ berniaga.Jika tahun ini berjaya kumpul 50gram, tahun depan target simpan 200gram. Gram bertambah adalah keuntungan yang sebenar.Semakin bertambah gram emas yang kita simpan semakin banyak simpanan kita.Harga turun atau naik, persoalannya hanyalah masa saja. 




Bahkan harga karipap pun boleh naik, apatah lagi emas. Confirm harga emas akan naik dalam jangka panjang.


KLIK DI SINI UNTUK MULA MEYIMPAN





2️⃣ GCA - WANG PERBELANJAAN 
BELANJA ? ➡️ GCA Sandarkan  dahulu..
 ๐๐”๐€๐“ ๐†๐‚๐€ ๐’๐„๐๐„๐‹๐”๐Œ ๐๐€๐Š ๐๐„๐‹๐€๐๐‰๐€ (๐๐€๐‹๐ˆ๐๐† ๐‘๐„๐‚๐Ž๐Œ๐Œ๐„๐๐ƒ๐„๐ƒ ๐‚๐€๐‘๐€ ๐๐ˆ!) 
- Fasiliti yang paling best yang ada dalam QM dimana ia banyak membantu sesiapa sahaja yang tidak ada lebihan wang/extra saving untuk beli emas.
- Dengan adanya fasiliti GCA, semua orang boleh berbelanja & pada masa yang sama boleh dapat emas serta jadikan setiap  perbelanjaan/ expenses pada hari ini sebagai harta/ asset masa akan datang!
.

Sudah ada kesedaran menyimpan emas sudah baik, tapi lagi baik sekiranya faham kelebihan GCA, ilustrasi di atas adalah perbezaan antara simpan emas drpd duit baki selepas komitmen VS simpan 100% spend 85% cara GCA, kan banyak beza tuh.Lihat konsep antara  ABU VS AINA...anda yg mana?

                                            


 BELANJA 
Komitmen yang anda perlu bayar seperti loan rumah, loan kereta, bil/ makan/minuman dan lain2. 
 Belanja Hangus jadi Aset Masa depan dalam jangka masa panjang .๐Ÿ‘‰๐Ÿป Convert di Gold Convert Account (GCA) dulu

 BELI EMAS DAN BELANJA SAKAN , TUP TUP BERTAHUN KEMUDIAN DUIT DATANG BALIK. Kita boleh guna GCA hari Isnin request GCA., hari Rabu dah masuk akaun balik .bolehlah guna untuk belanja.

✅ Grammage emas tetap ada
✅ Cash dapat sekali  

GCA solusi terbaik untuk mengelak perbelanjaan hangus. Jangan terkejut bila selalu buat GCA dah belanja sakan  dan bila  harga emas naik nanti, duit yang dah di belanja itu akan datang semula .




THE BEAUTY OF GCA 
Inilah yg dikatakan duit belanja hangus jadi pelaburan, ia kembali semula kepada kita.
Keputusan di tangan anda. Better late than nothing! 




Kisah semalam member yang paling termenyesal.
Kawan tu dah daftar QM tahun lepas. Setahun dah. Masa mula2 , dia buat GCA 2 kali. Pastu dia senyap je. Beli tak, simpan tak,Pastu bila emas naik semalam pagi dia info. Nih dah untung ke?

Tengok2 dah untung. Dulu  RM 4000 dia buat GCA, dah ambil advance cash RM 3400 bayar expenses. Berbaki di  QM ada  RM600 lah patutnya.

Lepas setahun emas naik, cek punya cek, emas dia dah dapat RM 930 . Terkejut dia. Padahal dia dah ambik cash bayar expenses awal2. Yang patutnya dah hangus tapi masih boleh jana income.Dari RM 600 simpan paksa dah menjana keuntungan lebih 50% dalam QM ( dapat kenaikan rm300 lebih). Total cash yang dia dapat RM 930. Semalam withdraw. Pepagi nih dah masuk acc bank.

katanya ,menyesal aku tak fahamkan QM dari tahun lepas.
Menyesal aku tak buat tiap² bulan GCA dari tahun lepas..





Untuk pastikan kegembiraan itu bertahan lebih lama, pastikan setiap hari gaji alihkan cepat-cepat duit gaji tersebut untuk disimpan. Kata guru-guru kewangan, bayar diri sendiri dahulu sebelum membayar orang lain. 

Apa yang kita simpan hari ini itualah membuatkan kita kaya, apa yang kita belanjakan hari ini itulah membuatkan orang lain bertambah kaya.Simpan minimum 15% daripada pendapatan kita sebagai simpanan. 

1. Dana Kecemasan.
2. Simpanan untuk pelaburan.
3. Simpanan perbelanjaan masa hadapan.

Dengan adanya fasiliti QM /GCA. Kita boleh tukarkan lifestyle kita setiap kali kita nak bayar komitmen bulanan kita 


Quantum Metal kini telah bertapak di hampir 15 buah negara termasuk United Kingdom, Australia,Amerika Syarikat,Kemboja,Indonesia,Filiphina dan Thailand..Rebut peluang menjadi ahli Quantum Metal untuk menikmati  benefit emas untuk jangka pendik dan panjang.

Kepentingan atau nilai sebenar emas terhadap masyarakat , bukan sekadar untuk di simpan seagai pelaburan (GSA ) Malah ia boleh di tunaikan serta di gunakan bagi perelanjaan harian ( GCA)
Bagaimana tu  ??




PAY DAY = GCA BUSY DAY 
Jangan lupa sandarkan segala perbelanjaan kita kepada emas terlebih dahulu..
Step mudah:

1. Klik GSA - QM Sell, masukkan amount yg kita mahu beli dan  TICK BOX CONVERT
Note :(untuk simpanan GSA kita tak tick box ini)
2. Next working day, duit akan masuk ke bank kita (if convert Isnin, maka duit akan masuk Selasa).
3. Bila duit dah dapat boleh selesaikan segala komitmen bulanan.. Komitmen settle dan duit dah habis, tetapi emas masih ada dalam akaun holding inventory kita.
4. Tunggu sahaja emas membuat kenaikan & waktu itu kita boleh jual emas yang dalam holding inventory kita dan kita dapat baki perbezaan harga.



GCA -Sebelum melakukan apa-apa planning menggunakan duit untuk kegunaan maka convert ke Grammage Emas terlebih dahulu dimana 85% secara auto dapat tunai ke dalam acct bank hari berikutnya dan gram emas tetap ada.  yang bestnya gram emas itu akan memberikan hasil balik kepada kita ketika tempoh simpanan 3-5tahun akan datang. Maka withdraw lah ke cash ketika itu.

Jika anda Seorang Peniaga Atau Businessman, Bisnes Ada Naik Turunnya! Beringatlah Untuk Memiliki Emas. In shaa Allah Berguna Dan Membantu anda di Masa Yang Memerlukan. ini lah plan yg paling sesuai untuk anda buat tanpa modal.Latih diri buat setiap bulan  (Guna  income/gaji)

Sedar-sedar nanti sudah ada 1Kilo emas. Penyimpan emas bertambah kaya bukan kerana turun naik harga emas tetapi kuantiti simpanannya bertambah dari semasa ke semasa.

Simpanan dalam bentuk emas bukan saja kalis inflasi, malah bertahan lebih lama daripada boros berbelanja.Jadi tunggu apa lagi? Jom menyimpan & melabur emas di QM tanpa perlu rasa was-was.



NOTA
Emas Digital  QM   bukan sekadar simpanan  biasa ! QM Meyediakan  solusi untuk semua! Bukan  hanya  sekadar menjual emas  simpanan..

Kita bukan hanya sekadar membeli emas semata.Tapi hanya tukarkan mata wang ringgir kepada emas .Emas masih  ada nilai RM tersendiri mengikut harga emas semasa.Emas tidak membebankan.Ia akan memberi keuntungan  kepada kita  di masa hadapan kelak.Jadi fokus dengan pengumpulan gram emas semampu boleh.
 




Aplikasi QM boleh di download dari Play Store.Info bantuan atau pertanyaan ( Klik Disini)
Join Taligram Info Klik di sini (Pautan ke Taligram)




Setkan Impian Anda mula buka akaun Quatum Metal sekarang
Sistem sama seperti bank fizikal , yang bagusnya orang bangkrup pun boleh meyimpan .



 Di dalam ekosistem QM, pemilik akaun  bebas utk memilih  sebarang aktiviti berikut
1. Penyimpan - fasiliti GSA >  RM 10  kita dah boleh beli emas 999.simpan 
2. Pengguna - fasiliti GCA   > e-pajak.Tak mampu simpan.tapi masih nak ada aset emas



 Anda akan perolehi penambahan simpanan hari demi hari,, selamatkan PERBELANJAAN HANGUS SETIAP BULAN .Konsep simpan paksa demi masa depan.





1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih tuan yang membantu kami teknik simpan duit. Gaji kami rendah pun masih boleh menyimpan emas. Kami tahu harga emas semakin naik dan nilai ringgit semakin turun.

Mari kita menabung sepuluh Ringgit sehari.